Android Auto: nowy interfejs zadebiutuje latem

Android Auto jeszcze w tym roku dostanie nowy, dzielony interfejs. To wyczekiwania zmiana, która ułatwi nawigację także na mniejszych ekranach w samochodach, ale priorytetem dla Google’a powinno być rozwiązywanie błędów, a tych nie brakuje.

Android Auto, obok konkurencyjnego CarPlay, jest obecny w nowych samochodach od lat i od początku zaskakuje użytkowników nie tylko nowymi funkcjami, ale i kolejnymi błędami. Choć oczywistym jest, że trudno stworzyć system idealny, Android Auto dość często uprzykrza kierowcom życie, działając w sposób niewłaściwy.

Popularne są szczególnie błędy dotyczące działania głosu – odbieranie połączeń bez przełączania dźwięku na system audio samochodu czy nieuzasadnione mylenie poleceń przez Asystenta Google. Część z tych problemów znana jest od miesięcy i chociaż producent regularnie deklaruje, że prace nad ich rozwiązaniem trwają, niektórzy nie mogą się doczekać wdrożenia takich poprawek, które po prostu wszystko naprawią.

Równolegle Google w pocie czoła pracuje nad nowym interfejsem Androida Auto, który lada moment ma się pojawić w samochodach kierowców. Po wielu miesiącach wyczekiwania, do aut trafi dzielony ekran. Istotny nie tylko dlatego, że układ pozwoli wygodniej obsługiwać nawigację i muzykę – taki interfejs po raz pierwszy będzie dostępny dla każdego, także na typowych ekranach o proporcjach zbliżonych do 16:9 – dotychczas działał tylko w samochodach z ultraszerokimi wyświetlaczami infotainment.

Odświeżony Android Auto pozwoli wygodniej odpowiadać na wiadomości (wybierając sugerowaną treść na ekranie bez konieczności jej dyktowania), pokaże nadchodzące wydarzenia z kalendarza i przede wszystkim – wizualnie dopasuje się do ekranu o dowolnych proporcjach. W trakcie Google I/O 2022 pokazano, że system poradzi sobie zarówno z “pionowymi”, wyjątkowo szerokimi, jak i “typowymi” ekranami.

Chociaż dokładna data premiery nowego interfejsu Androida Auto nie padła wprost, Google podał, że zamierza udostępnić odświeżony wygląd jeszcze tego lata “dokładnie na czas”. Można więc wnioskować, że chodzi o premierę tuż przed sezonem urlopowym, dzięki czemu kierowcy będą mieli szansę wykorzystać zalety nowego interfejsu w drodze na tegoroczne wakacje.

Podziel się postem :)

Najnowsze:

Bezpieczeństwo

Czy unijne regulacje DORA i NIS2 zwiększą bezpieczeństwo sieci?

Średnio już 4,45 milionów dolarów wynoszą koszty neutralizacji skutków incydentu naruszenia bezpieczeństwa danych w firmach1. W ostatnich latach cyberprzestępcy coraz częściej prowadzą tzw. ataki na łańcuch dostaw, w których wprowadzenie złośliwego kodu do produktu jednej firmy lub włamanie do jej cyfrowych systemów może dotknąć setki, a nawet tysiące jej partnerów i podwykonawców. O tym, że problem jest poważny, świadczą najnowsze regulacje wprowadzane na całym świecie: w Wielkiej Brytanii, USA, Chinach czy Unii Europejskiej (NIS2 i DORA), które mają zwiększać bezpieczeństwo klientów i dostawców.

Bezpieczeństwo

Luka w chipach Apple. Eksperci opracowali atak typu GoFetch

Eksperci z kilku uniwersytetów w Stanach Zjednoczonych połączyli siły podczas pracy nad wyodrębnianiem sekretów kryptograficznych z komputerów Apple z procesorami ARM M1 i M2. Atak nazwano “GoFetch Attack”.

Sprzęt

Ukończono montaż nowego superkomputera ,,Helios”. To numer 1 w Polsce

Superkomputer Helios to system zainstalowany w ACK Cyfronet AGH, a powstały w wyniku prac realizowanych w koordynowanym przez Cyfronet projekcie Narodowa Infrastruktura Superkomputerowa dla EuroHPC – EuroHPC PL. Superkomputer został zbudowany według projektu Cyfronetu przez Hewlett-Packard Enterprise w oparciu o platformę HPE Cray EX4000 i składa się z trzech partycji obliczeniowych

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *