Awaria aplikacji Tesla. Kierowcy nie wsiedli do swoich aut.

Awaria aplikacji Tesla przysporzyła problemów wielu kierowcom na całym świecie. Z powoduj pojawiających się błędów, nie mogli wsiąść do swoich samochodów. Usunięcie awarii nadzorował Elon Musk, który za pośrednictwem Twittera przeprosił właścicieli tesli i wyraził nadzieję, że podobna sytuacja nie powtórzy się w przyszłości.

Samochody marki Tesla naszpikowane są nowoczesnymi technologiami. Mają one ułatwiać obsługę aut i ich ogólną eksploatację. Jednym z niezwykle pomocnych rozwiązań jest aplikacja mobilna, która z poziomu smartfona pozwala zdalnie odblokować lub zablokować drzwi, włączać i wyłączać ładowanie, przywołać pojazd z garażu, włączyć jego światła czy podgrzać szybę.

Awaria aplikacji Tesli

Wiele osób, które obsługują samochód z poziomu telefonu, rezygnuje z noszenia przy sobie karty dostępu kierowcy. Uważają, że jest ona zbędna, skoro samochód można otworzyć i odpalić z poziomu aplikacji. Jest to bardzo wygodne, ale w niektórych sytuacja może okazać się zawodne. Tak było w przypadku ostatniej awarii aplikacji Tesla.

Pierwsze zgłoszenia dotyczące problemów z aplikacją mobilną zaczęły pojawiać się w piątek, 19 listopada. Użytkownicy elektrycznych samochodów z całego świata donosili o nich w mediach społecznościowych. Przykładowo, posiadacz Modelu 3 z Korei Południowej, wskazywał na „błąd serwera 500”, który występował w przypadku próby połączenia z autem na urządzeniu z systemem iOS.

Elon Musk, dyrektor generalny Tesli, za pośrednictwem Twittera informował w piątek, że problemy są w trakcie rozwiązywania. Później pojawił się komunikat, że „aplikacja mobilna firmy wraca do trybu online po awarii serwera aplikacji”. Miliarder dodał: „przepraszamy, podejmiemy środki, aby to się nie powtórzyło”.

Podziel się postem:

Najnowsze:

Bezpieczeństwo

Łańcuch Eksploatacji w Linux: Jak Dwa Błędy w PAM i udisks Prowadzą do Pełnego Przejęcia Systemu (CVE-2025-6018 & CVE-2025-6019)

W cyfrowym świecie bezpieczeństwa, eskalacja uprawnień (privilege escalation) jest jednym z najpoważniejszych zagrożeń. Umożliwia atakującemu, który posiada jedynie podstawowe konto użytkownika, zdobycie pełnej kontroli administracyjnej (root) nad systemem. Niedawne odkrycie przez Qualys Threat Research Unit stanowi podręcznikowy przykład tego, jak dwie pozornie odizolowane podatności mogą zostać połączone w niszczycielski łańcuch ataku.

Bezpieczeństwo

Oprogramowanie Open Source w służbie wojskowej: Jak drony z ArduPilot zmieniają oblicze wojny na Ukrainie

W dzisiejszych czasach, gdy technologia odgrywa kluczową rolę na każdym polu, od medycyny po rozrywkę, nie jest zaskoczeniem, że jej wpływ jest coraz bardziej widoczny również w dziedzinie wojskowości. Jednak to, co może być zaskakujące, to fakt, że oprogramowanie open-source, tworzone przez społeczność entuzjastów i programistów z całego świata, staje się potężnym narzędziem w rękach armii. Niedawny, zmasowany atak dronów przeprowadzony przez Ukrainę na rosyjskie bazy lotnicze, jest tego najlepszym przykładem i dowodem na to, jak technologie o otwartym kodzie źródłowym rewolucjonizują współczesne pole walki.

Oprogramowanie

Unia Europejska przejdzie na Linuxa? Powstaje dystrybucja EU OS

Unia Europejska może wkrótce podjąć kroki w kierunku uniezależnienia się od amerykańskiego oprogramowania. Społeczność entuzjastów pod patronatem władz UE pracuje nad projektem EU OS, który ma zastąpić system operacyjny Windows w instytucjach rządowych. Wybór padł na modyfikację dystrybucji Fedora Linux, która zostanie dostosowana do potrzeb urzędników poprzez interfejs przypominający Windows.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *