iPhone 13 – wymiana ekranu w nieautoryzowanym serwisie może skończyć się źle

Samo kupno iPhone’a wiąże się ze sporym wydatkiem, ale również naprawa tego smartfona w autoryzowanym serwisie nie jest tania. Oczywiście można to zrobić gdzie indziej, ale w przypadku modeli z serii iPhone13 może się to wiązać… z utratą kluczowej funkcji.

Apple znalazło sposób na zmuszenie posiadaczy smartfonów z serii iPhone 13 do korzystania z autoryzowanych serwisów

Jednym z najczęściej uszkadzanych i wymienianych elementów w smartfonach są ekrany. Zapewne wielu z nas zdarzyło się przynajmniej raz rozbić ekran w jakimś telefonie. Naprawa ich wiąże się z dodatkowymi kosztami, które w przypadku Apple nie są wcale małe. Trudno więc się dziwić, że sporo osób korzysta w takim przypadku z usług nieautoryzowanych serwisów, w których usługi wykonywane są taniej. Okazuje się jednak, że z modelami z serii iPhone 13 tak nie zrobimy, chyba że nie przeszkadza nam utrata jednej z istotniejszych funkcji.

W artykule z iFixit dowiadujemy się bowiem, że taka naprawa w nieautoryzowanym serwisie może skończyć się brakiem Face ID, czyli funkcji pozwalającej na korzystanie z np. Apple Play. Podczas wymiany wyświetlacza konieczne jest posiadanie sprzętu do mikrolutowania i przeniesienie maleńkiego mikrokontrolera z oryginalnego ekranu na nowy. Chip odpowiedzialny za działanie Face ID znajduje się na elastycznym kablu łączącym ekran z płytą główną. Jego wielkość możecie zobaczyć poniżej, gdzie porównano go z ziarenkiem ryżu.

Jak podaje iFixit – autoryzowane serwisy Apple nie mają z tym problemu, ponieważ mają dostęp do oprogramowania, które może sprawić, że iPhone 13 zaakceptuje nowy ekran za pomocą kilku kliknięć.

Oznacza to, że chcąc naprawić ekran w swoim smartfonie z serii iPhone 13 trzeba będzie udać się do autoryzowanego serwisu i wyłożyć niemałą kwotę. No, chyba że nie przeszkadza nam utrata tej funkcji. Oczywiście istnieje możliwość, że to po prostu niezamierzone utrudnienie i wszystko zostanie wkrótce wyjaśnione przez Apple. Patrząc jednak na fakt, że od dawna firma utrudnia naprawy poza swoimi punktami, raczej skłaniamy się ku celowemu działaniu.

Podziel się postem:

Najnowsze:

Mobilne

Kwalifikowany podpis elektroniczny w mObywatel: Nowa, bezpłatna opcja dla użytkowników prywatnych

Aplikacja mObywatel rozszerza swoje funkcjonalności o strategiczną usługę – bezpłatny kwalifikowany podpis elektroniczny. Nowe rozwiązanie, skierowane wyłącznie do użytkowników prywatnych, umożliwia podpisanie do pięciu dokumentów miesięcznie bez ponoszenia kosztów. Jest to istotna zmiana na rynku usług cyfrowych, ponieważ dotychczas zaawansowane podpisy tego typu były dostępne wyłącznie na zasadach komercyjnych.

Bezpieczeństwo

Analiza ESET: Północnokoreańska grupa Lazarus prowadzi działania szpiegowskie przeciwko europejskiemu przemysłowi obronnemu

Firma ESET, specjalizująca się w rozwiązaniach z zakresu cyberbezpieczeństwa, opublikowała wyniki badań wskazujące na kampanię szpiegowską prowadzoną przez północnokoreańską grupę Advanced Persistent Threat (APT) o kryptonimie Lazarus. Celem ataków były przedsiębiorstwa z europejskiego sektora obronnego.

Bezpieczeństwo

Pracownicy NFZ bezprawnie przeglądali dane ubezpieczonych. Fundusz zapowiada konsekwencje i zmiany w systemie

Narodowy Fundusz Zdrowia poinformował o poważnym incydencie bezpieczeństwa. Grupa pracowników NFZ, posiadająca legalny dostęp do Centralnego Wykazu Ubezpieczonych (CWU), wykorzystała swoje uprawnienia w sposób niezgodny z prawem, przeglądając dane pacjentów bez podstawy służbowej. Sprawa została zgłoszona do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (UODO).

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *