Meta i Mozilla połączyły siły. Na tapecie troska o prywatność

Mozilla oraz Meta połączyły siły, by wspólnie stworzyć “lepszy internet” – przynajmniej pod kątem bezpieczeństwa i prywatności w związku z reklamami. Współpraca trwa już kilka miesięcy, a celem jest stworzenie nowego systemu obliczania zaangażowania odbiorców.

Jak wynika z wpisu na blogu, wspólnym celem jest utworzenie nowego sposobu liczenia skuteczności kampanii reklamowych w sieci tak, by poszanować przy tym prywatność użytkowników. O ile w przypadku Mozilli regularnie zwracającej uwagę na bezpieczeństwo w Firefoksie wydaje się to naturalne, tak partnerstwo z Metą odpowiedzialną za Facebooka może być zaskakujące, szczególnie gdy przywoła się z pamięci takie wpadki jak aferę z Cambridge Analytica z 2018 roku.

Tak czy inaczej idea jest zacna, a w sieci od miesiąca można znaleźć rozwijany szkic opisywanego mechanizmu nazwanego Interoperable Private Attribution – w skrócie IPA. Na szczegóły zwraca uwagę XDA Developers tłumacząc, że istotą nowego podejścia ma być przesyłanie zagregowanych raportów dotyczących szeregu zdarzeń dotyczących reklamy, a nie każdorazowe przesyłanie informacji po kliknięciu reklamy przez pojedynczego użytkownika.

Pozyskiwane dane mają być w ten sposób siłą rzeczy bardziej anonimowe, a identyfikacja zdarzeń pochodzących od konkretnych użytkowników – z założenia niemożliwa nie tylko dla reklamodawców, ale też dla platform, które obsługują reklamy. W praktyce jest to analogiczne podejście do proponowanego przez Google’a mechanizmu FLoC, który w 2023 roku ma zastąpić “śledzenie” przez typowe ciasteczka.

Mozilla podaje, że razem z Metą przedstawiła już swój pomysł grupie PATCG, która jest częścią organizacji W3C i skupia się wyłącznie na reklamach i ich bezpieczeństwie. IPA wciąż wymaga dopracowania i na tę chwilę nie wiadomo czy i kiedy nowy mechanizm mógłby zostać wdrożony do “internetowej codzienności”. Z pewnością jest to jednak jeden z tych projektów, który obok FLoC warto obserwować ze szczególną uwagą.

Tagi:

Podziel się postem :)

Najnowsze:

Bezpieczeństwo

Kolejna fala oszustw ,,na PGE”

SMS od PGE z informacją o zaplanowanym odłączeniu energii elektrycznej to popularna metoda cyberprzestępców. Oszuści, podszywając się pod Polską Grupę Energetyczną, chcą podstępem pozyskać nasze dane. Cel jest jeden.

Militaria

Alrosa – symbol rosyjskiej floty wraca na morze

Jedyny w swoim rodzaju rosyjski okręt podwodny o nazwie “Alrosa” powrócił na morze. Po modernizacji i zainstalowaniu nowego uzbrojenia ma być głównym elementem floty biorącej udział w agresji na Ukrainę. Rosjanie chwalą się, że jest w stanie zastąpić sześć okrętów. Dlaczego jest tak wyjątkowy?

Bezpieczeństwo

Blisko 66 000 złotych straciła 55- letnia mieszkanka Staszowa w wyniku oszustwa

Blisko 66 000 złotych straciła 55- letnia mieszkanka Staszowa w wyniku oszustwa. Kobieta była przekonana, że odebrała połączenie od pracownika banku, a kolejno od stołecznego policjanta. Otworzyła przesłany za pomocą komunikatora link, i to wystarczyło, aby w efekcie końcowym oszuści wypłacili z jej rachunku bankowego zgromadzone środki oraz zaciągnęli pożyczkę.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.