Meta i Mozilla połączyły siły. Na tapecie troska o prywatność

Mozilla oraz Meta połączyły siły, by wspólnie stworzyć “lepszy internet” – przynajmniej pod kątem bezpieczeństwa i prywatności w związku z reklamami. Współpraca trwa już kilka miesięcy, a celem jest stworzenie nowego systemu obliczania zaangażowania odbiorców.

Jak wynika z wpisu na blogu, wspólnym celem jest utworzenie nowego sposobu liczenia skuteczności kampanii reklamowych w sieci tak, by poszanować przy tym prywatność użytkowników. O ile w przypadku Mozilli regularnie zwracającej uwagę na bezpieczeństwo w Firefoksie wydaje się to naturalne, tak partnerstwo z Metą odpowiedzialną za Facebooka może być zaskakujące, szczególnie gdy przywoła się z pamięci takie wpadki jak aferę z Cambridge Analytica z 2018 roku.

Tak czy inaczej idea jest zacna, a w sieci od miesiąca można znaleźć rozwijany szkic opisywanego mechanizmu nazwanego Interoperable Private Attribution – w skrócie IPA. Na szczegóły zwraca uwagę XDA Developers tłumacząc, że istotą nowego podejścia ma być przesyłanie zagregowanych raportów dotyczących szeregu zdarzeń dotyczących reklamy, a nie każdorazowe przesyłanie informacji po kliknięciu reklamy przez pojedynczego użytkownika.

Pozyskiwane dane mają być w ten sposób siłą rzeczy bardziej anonimowe, a identyfikacja zdarzeń pochodzących od konkretnych użytkowników – z założenia niemożliwa nie tylko dla reklamodawców, ale też dla platform, które obsługują reklamy. W praktyce jest to analogiczne podejście do proponowanego przez Google’a mechanizmu FLoC, który w 2023 roku ma zastąpić “śledzenie” przez typowe ciasteczka.

Mozilla podaje, że razem z Metą przedstawiła już swój pomysł grupie PATCG, która jest częścią organizacji W3C i skupia się wyłącznie na reklamach i ich bezpieczeństwie. IPA wciąż wymaga dopracowania i na tę chwilę nie wiadomo czy i kiedy nowy mechanizm mógłby zostać wdrożony do “internetowej codzienności”. Z pewnością jest to jednak jeden z tych projektów, który obok FLoC warto obserwować ze szczególną uwagą.

Podziel się postem :)

Najnowsze:

Mobilne

Apple iPhone 16 oraz iPhone 16 Pro – debiut nowych smartfonów z Apple Intelligence

Jesteśmy świeżo po konferencji Apple o nazwie It’s Glowtime, na której gigant z Cupertino zaprezentował swoje nowe urządzenia. Oczywiście najbardziej wyczekiwaną premierą była kolejna generacja smartfonów Apple iPhone 16. Przedsiębiorstwo od samego początku wskazywało, że wszystkie nowości zostały stworzone dla Apple Intelligence. Do serii wprowadzony został również (zgodnie z przewidywaniami) przycisk do robienia zdjęć, który zaskakuje swoimi możliwościami.

Bezpieczeństwo

Zmiana w Android Auto. Obsłuży klasyczne radio i pendrive’a

Android Auto może niedługo pozwolić kierowcom wykorzystać gniazda USB i klasyczne radio w samochodzie. Choć w dobie popularności słuchania muzyki w formie internetowego streamingu może być to zaskakujące, takie funkcje bez wątpienia dodadzą Androidowi Auto użyteczności.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *