Pomożesz pomimo bariery językowej. Aplikacja ułatwi kontakt z potrzebującymi

W sytuacji zagrożenia zdrowia czy życia, brak znajomości natywnego języka kraju, w którym jesteśmy, czy też poszkodowanej osoby, może stanowić ogromny problem. Na szczęście powstała aplikacja, która pozwala na kontakt pomimo bariery językowej.

Program aidminutes.rescue, z założenia, dedykowany jest do medyków i lekarzy, jednak nic nie stoi na przeszkodzie, by posiłkowały się nim także inne osoby w sytuacjach zagrożenia zdrowia i życia. Z jej pomocą dowolne osoby mogą dokonać wymiany informacji o ewentualnych objawach choroby, uszkodzeniach ciała oraz innych problemach związanych ze zdrowiem. Aplikacja ta może być szczególnie przydatna wszystkim tym, którzy udali się pomagać na granicy z Ukrainą.

Formularz pytań

Osoba starająca się pomóc poszkodowanemu ma do dyspozycji formularz ponad 500 pytań, które mogą dostarczyć ważnych informacji na temat stanu zdrowia danej osoby. Co najważniejsze, wszystkie dane są dostępne w kilkunastu językach, a poszczególne pytania zostały zamieszczone wraz z nagraniami w danej mowie, ułatwiającymi komunikowanie się.

Po wybraniu języka, który rozumie osoba potrzebująca pomocy, aplikacja wyświetli dla niej informację z prośbą o potwierdzenie, że faktycznie możliwe jest porozumiewanie się w tym języku. Następnie lekarz bądź inna osoba może dokonać szczegółowego wywiadu, wyszukując konkretne pytania na liście i pokazując je w natywnym języku potrzebującej pomocy osoby.

Bez dostępu do internetu

Największą zaletą aidminutes.rescue jest możliwość działania bez konieczności włączonego transferu danych. Niezależnie więcej w jakich okolicznościach się znajdziemy, jeżeli zainstalowaliśmy ją już wcześniej, aplikacja pomoże nam nieść pomoc każdemu, nawet w sytuacji braku zasięgu.

Pomimo wszystkich zalet, aidminutes.rescue nie jest jednak samodzielnym narzędziem medycznym. Ostateczną diagnozę lub zalecane leczenie zawsze powinien określić lekarz lub wykwalifikowany ratownik medyczny.

Podziel się postem:

Najnowsze:

Bezpieczeństwo

Pracownicy NFZ bezprawnie przeglądali dane ubezpieczonych. Fundusz zapowiada konsekwencje i zmiany w systemie

Narodowy Fundusz Zdrowia poinformował o poważnym incydencie bezpieczeństwa. Grupa pracowników NFZ, posiadająca legalny dostęp do Centralnego Wykazu Ubezpieczonych (CWU), wykorzystała swoje uprawnienia w sposób niezgodny z prawem, przeglądając dane pacjentów bez podstawy służbowej. Sprawa została zgłoszona do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (UODO).

Bezpieczeństwo

2FA ma lukę: Jak atak „Pixnapping” kradnie kody z Androida w kilka sekund i jak zbudować silniejszą obronę

W cyfrowym świecie, gdzie wycieki danych i kradzieże haseł stały się codziennością, włączenie uwierzytelniania dwuskładnikowego (2FA) jest powszechnie uznawane za jeden z najskuteczniejszych kroków w celu ochrony swojej tożsamości online. Mechanizm ten, znany również jako weryfikacja dwuetapowa, stanowi dodatkową warstwę zabezpieczeń, która wymaga od użytkownika przedstawienia dwóch różnych form dowodu tożsamości, zanim uzyska dostęp do konta.1 Zazwyczaj jest to kombinacja czegoś, co użytkownik wie (hasło lub kod PIN), z czymś, co posiada (smartfon, fizyczny klucz bezpieczeństwa) lub czymś, kim jest (odcisk palca, skan twarzy).

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *