Zablokowane konto w banku? To kolejne oszustwo

Bank Millenium został wykorzystany w kolejnej kampanii cyberprzestępców. W sieci pojawiły się doniesienia mówiące o tym, że klienci banku otrzymują wiadomości o zablokowaniu konta bankowego. To zwykłe oszustwo.

Bank Millenium jest nowym bohaterem kampanii phishingowej. Oszuści wysyłają do ludzi wiadomości e-mail, w którego treści zawarte są informacje o zablokowaniu konta bankowego. „Wykryto podejrzaną aktywność. Jesteśmy tutaj, aby Cię chronić” – można przeczytać w treści podejrzanego maila udostępnionej na profilu Niebezpiecznika na Facebooku.

Oszuści podszywają się pod bank i udając troskę o bezpieczeństwo klienta, informują o zablokowaniu dostępu do konta. „Zauważyliśmy nieprawidłową aktywność na Twoim koncie bankowym Millenium, dlatego ograniczyliśmy Twoje konto” – brzmi informacja zawarta w wiadomości.

Jest to rzecz jasna jawne oszustwo. Pod komunikatem umieszczono odnośnik, który rzekomo ma prowadzić do strony umożliwiającej odzyskanie kontroli nad kontem bankowym. Trzeba przyznać, że oszuści się napracowali i ich serwis wygląda nie najgorzej. I dlatego istnieje duże prawdopodobieństwo, że ktoś się nabierze i wpisze dane logowania do konta bankowego w formularzu, co stworzy oszustom pole do manewru, by wyczyścić konto ofiary.

Spójrz na adres

Nie nabierze się jednak ten, kto spojrzy na adres. Jest on dobrany całkiem dobrze – „bankmillenium-pl.com” nie przykuwa uwagi na pierwszy rzut oka, jednak nie trzeba być specjalistą, by stwierdzić, że coś tu nie gra.

W przypadku otrzymania takiej lub podobnej wiadomości najlepiej jest nie otwierać żadnych odnośników, a całą sprawę skonsultować, dzwoniąc na infolinię banku. W obecnych czasach, kiedy cyberprzestępstwa stają się coraz częstsze, warto regularnie sprawdzać, czy aby na pewno logujemy się na właściwej stronie, a nie tak, jak w przypadku przedstawionym przez Niebezpiecznik.

Bank Millenium przygotował specjalny poradnik dla swoich klientów. Można tam zapoznać się z podstawowymi zasadami zapewniającymi bezpieczeństwo podczas korzystania z bankowości elektronicznej.

Podziel się postem:

Najnowsze:

Mobilne

Kwalifikowany podpis elektroniczny w mObywatel: Nowa, bezpłatna opcja dla użytkowników prywatnych

Aplikacja mObywatel rozszerza swoje funkcjonalności o strategiczną usługę – bezpłatny kwalifikowany podpis elektroniczny. Nowe rozwiązanie, skierowane wyłącznie do użytkowników prywatnych, umożliwia podpisanie do pięciu dokumentów miesięcznie bez ponoszenia kosztów. Jest to istotna zmiana na rynku usług cyfrowych, ponieważ dotychczas zaawansowane podpisy tego typu były dostępne wyłącznie na zasadach komercyjnych.

Bezpieczeństwo

Analiza ESET: Północnokoreańska grupa Lazarus prowadzi działania szpiegowskie przeciwko europejskiemu przemysłowi obronnemu

Firma ESET, specjalizująca się w rozwiązaniach z zakresu cyberbezpieczeństwa, opublikowała wyniki badań wskazujące na kampanię szpiegowską prowadzoną przez północnokoreańską grupę Advanced Persistent Threat (APT) o kryptonimie Lazarus. Celem ataków były przedsiębiorstwa z europejskiego sektora obronnego.

Bezpieczeństwo

Pracownicy NFZ bezprawnie przeglądali dane ubezpieczonych. Fundusz zapowiada konsekwencje i zmiany w systemie

Narodowy Fundusz Zdrowia poinformował o poważnym incydencie bezpieczeństwa. Grupa pracowników NFZ, posiadająca legalny dostęp do Centralnego Wykazu Ubezpieczonych (CWU), wykorzystała swoje uprawnienia w sposób niezgodny z prawem, przeglądając dane pacjentów bez podstawy służbowej. Sprawa została zgłoszona do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (UODO).

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *