Zestawienie popularnych menedżerów haseł

Bezpieczeństwo kodów dostępu to sprawa priorytetowa, niezależnie, czy na komputerze stacjonarnym lub osobistym mamy zapisane jedynie swoje prywatne dane czy informacje ważne dla naszego przedsiębiorstwa. Aby lepiej i szybciej zarządzać loginami do różnych witryn internetowych, związanych z usługami i bankowością mobilną, najlepiej zainstalować na swoim komputerze program spełniający rolę menedżera haseł.

Jeśli kiedykolwiek zdarzyło ci się zapomnieć hasła i loginu do witryny internetowej, dobrze wiesz, że nie zawsze jest łatwo je odzyskać. A przywrócimy je tylko, kiedy udało nam się zawczasu pomyśleć o dwustopniowej weryfikacji konta, czego, powiedzmy sobie szczerze, nie zawsze pilnujemy. Na uniknięcie sytuacji gorączkowego szukania kodów dostępu, zapisanych na jednej z tysięcy karteczek, znajdujących się w każdej części domu lub biura, jest prosty sposób – zainstalować menedżera haseł, który pomoże nam uporządkować dane, a w dodatku zadba o bezpieczeństwo. Zazwyczaj programy tego typu charakteryzują się zaawansowanym szyfrowaniem, uniemożliwiającym nieuprawnionym osobom lub instytucjom uzyskaniem dostępu do jakichkolwiek informacji związanych z logowaniem się do witryn internetowych. Oprócz tego w większości przypadków musimy zapamiętać lub zapisać tylko jedno hasło główne, pozwalające zarządzać kodami dostępu do stron sieciowych świadczących usługi, takich jak e-sklepy, urzędów, portali informacyjnych czy bankowości mobilnej.

Takim aplikacjom warto zaufać z kilku powodów. Po pierwsze, instalując program do zarządzania kodami dostępu, zmniejszamy ryzyko cyberataku, tym samym chroniąc swoje dane. Drugi argument to oczywiście wygoda – zapamiętujemy bowiem tylko jedno hasło oraz możemy bez stresu wyrzucić wszystkie papierowe zapiski związane z loginami. Warto także wspomnieć o tym, że przechowywanie haseł w systemie naszej ulubionej przeglądarki internetowej to niewystarczający sposób zabezpieczenia. Przede wszystkim poziom ochrony jest stosunkowo niski, a co za tym idzie, możemy paść ofiarą cyberataku czy działania hakerów. W dodatku, jeśli przez przypadek lub celowo wyczyścimy dane z Safari, Google Edge, Chrome czy Firefoxa, po zapisanych w pamięci programu kodach dostępu zostanie tylko wspomnienie. Dlatego warto przyjrzeć się temu, co proponują specjalistyczne menedżery haseł – sprawdź poniższe zestawienie i wybierz najlepszą opcję dla siebie.

Avira Password Manager Pro

Program do zarządzania loginami i kodami dostępu Avira Password Manager Pro generuje silne, unikalne hasła i bezpiecznie przechowuje je w wirtualnym sejfie. Oprócz tego automatycznie uzupełnia nasze dane podczas logowania się do zapamiętanych stron internetowych, dzięki czemu nie musimy każdorazowo wpisywać ich w wyznaczonych do tego rubrykach. Podobnie jak w przypadku systemu działania bankowości internetowej, Avira Password Manager Pro oferuje dodatkowe zabezpieczenia zapobiegające złamaniu hasła głównego.

Avira Password Manager Pro

Ten program oferuje jednak więcej niż „zapamiętywanie” kodów dostępu – wystarczy wprowadzić dane kart kredytowych oraz wskazać miejsce przechowywania notatek, aby i te dokumenty zostały objęte ochroną. Dzięki temu będziemy mieli pewność, że jedne z najbardziej wrażliwych informacji będą zawsze odpowiednio strzeżone i nie dostaną się w niepowołane ręce. Oprócz tego dostajemy kolejne moduły zabezpieczające – program na bieżąco sprawdza, czy odwiedzana przez nas witryna jest uznana za niebezpieczną, oraz analizuje istniejące hasła i powiadamia o nas słabych lub zduplikowanych kodach dostępu. Avira Password Manager Pro to narzędzie, które jest dostępne tylko jako rozszerzenie przeglądarki i aplikacja mobilna oraz jest płatne. Skorzystać możemy za to z darmowej wersji testowej.

F-Secure ID PROTECTION

Kolejna propozycja to także płatny program do ochrony naszych danych i loginów, zapobiegający kradzieży tożsamości oraz naruszeniu wrażliwych informacji i pozwalający lepiej zabezpieczać je na komputerze. F-Secure ID PROTECTION oferuje więcej możliwości niż standardowy menadżer haseł, ponieważ pozwala nie tylko zachować loginy i automatycznie wprowadzać je na stronach internetowych, ale także monitorować sieć w poszukiwaniu zagrożeń wycieku naszych danych. Jeśli program wykryje niepożądane działania związane z wykorzystaniem naszego imienia, nazwiska czy adresu e-mail, otrzymamy stosowne powiadomienie wraz ze wskazówkami, jak możemy zapobiec rozprzestrzenianiu się lub powtórzeniu ataku. F-Secure ID PROTECTION pozwala zakupić licencję na pięć lub dziesięć urządzeń, niezależnie od używanego systemu operacyjnego. Wspierane platformy to natomiast Windows, macOS, iOS oraz Android. Jako minus tej aplikacji możemy wskazać fakt, że funkcja uzupełniania haseł jest dostępna jedynie w przeglądarkach internetowych Google Chrome i Mozilla Firefox. Plusem jest polski interfejs użytkownika.

F-Secure ID PROTECTION

Dashlane

Dashlane to generator i menedżer haseł, który pozwala tworzyć silne kody dostępu i zachowywać je w pamięci programu. System można zintegrować z popularnymi przeglądarkami internetowymi (Internet Explorer, Mozilla Firefox i Google Chrome) tak, aby automatycznie uzupełniał wszystkie rubryki związane z loginami czy danymi osobowymi i płatności. Aby rozpocząć pracę z programem, należy na samym początku założyć konto i wprowadzić hasło główne, które pozwoli nam na dostęp do wszystkich funkcji aplikacji. Tak jak w przypadku poprzedników, Dashlane powiadomi nas, kiedy wybrane przez nas kody dostępu będą za mało złożone, aby zapewnić najwyższy standard bezpieczeństwa. Oprócz tego aplikacja umożliwia przechowywanie w chronionym wirtualnym sejfie dokumentów, takich jak dowody osobiste, paszporty, prawa jazdy, dane ubezpieczenia społecznego czy prywatne notatki. Dashlane obsługuje synchronizację informacji na wielu urządzeniach – komputerach z systemem Windows lub macOS oraz smartfonach i tabletach z Androidem i iOS-em.

Dashlane

LastPass

Ta aplikacja to jeden z najbardziej popularnych menadżerów haseł dostępnych zupełnie za darmo ze sporym pakietem funkcji zabezpieczeń. Choć w LastPass dostępnych jest wiele edycji, także dla przedsiębiorstw, w bezpłatnym zestawie dostajemy dostęp do programu na jednym wybranym urządzeniu, nieograniczoną możliwość tworzenia lub automatycznego generowania kodów dostępu, ochronę plików z notatkami oraz uwierzytelnianie wieloskładnikowe. LastPass oferuje za darmo to, co wiele aplikacji proponuje w formie płatnej licencji, zatem jeśli zastanawiasz się nad pobraniem menadżera haseł jedynie na jedno urządzenie, na przykład komputer czy smartfon, na pewno będzie to dobra propozycja.

LastPass

Program działa jak wtyczka do przeglądarki internetowej do przechowywania wszystkich kont użytkowników w Internet Explorer, Mozilli Firefox, Google Chrome, Opera i Safari. Choć większość działań jest wykonywanych automatycznie, mamy także możliwość skonfigurowania nowych profili wpisując dane osobowe, adresowe i kontaktowe, informacje dotyczące karty kredytowej oraz konta bankowego i wiele innych. Jeśli chodzi o dodatkowe ustawienia, możemy m.in. zmienić limit czasu automatycznego wylogowania z witryny, zezwolić na logowanie tylko z wybranych krajów, a także zabronić logowania z sieci Tor.

NordPass

Tę nazwę możecie już kojarzyć – NordPass został stworzony przez ten sam zespół, który w swojej ofercie ma popularny program do VPN (NordVPN). NordPass, tak jak ujęci w tym zestawieniu poprzednicy, monitoruje bezpieczeństwo w sieci, generuje silne kody dostępu i synchronizuje je na wielu platformach, dzięki czemu możemy uzyskać do nich dostęp na komputerze, smartfonie lub w przeglądarce. Informacje są aktualizowane automatycznie i dostępne także offline, co więcej, mamy opcję zaimportować poprzednie loginy z innych menedżerów haseł, przeglądarek lub cyfrowych notatek za pomocą pliku CSV. Ciekawym rozwiązaniem jest wprowadzenie kontaktu alarmowego, czyli danych osoby, która będzie miała dostęp do naszych informacji z NordPass w razie nieoczekiwanego wydarzenia.

NordPass

To rozwiązanie także posiada darmową edycję – w ramach bezpłatnego pakietu dostajemy opcję tworzenia i generowania nieograniczonej liczby haseł, import i eksport kodów dostępu, automatyczne zapisywanie i uzupełnianie informacji oraz synchronizację ich między urządzeniami, ochronę notatek i kart kredytowych oraz uwierzytelnianie wieloskładnikowe.

Tagi:

Podziel się postem :)

Najnowsze:

Oprogramowanie

Zmiany w Gmailu. Wyszukiwarka staje się “inteligentniejsza”

Google wprowadza zmiany w swoich usługach, w tym w wyszukiwarce działającej w Gmailu. W praktyce chodzi o rozszerzenie zmian z zapowiedzi, która pojawiła się już w lipcu tego roku. Gmail będzie teraz sprawniej szukać wiadomości zależnie od poprzednich działań użytkownika.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *