Klienci ING Banku Śląskiego oraz PKO Banku Polskiego w ostatnich dniach stali się oszustów. Rozsyłają nieprawdziwe informacje o możliwości aktywowania nowej usługi bezpieczeństwa. W rzeczywistości jest to pułapka i cyberprzestępcy chcą w ten sposób przejąć dane logowania do bankowości, co może mieć bardzo złe konsekwencje.
O nowym przekręcie raportuje CERT Orange Polska. Oszuści podszywają się pod ING Bank Śląski oraz PKO Bank Polski. Klienci tych placówek otrzymują nieprawdziwe wiadomości e-mail z informacją o możliwości aktywowania nowego systemu zabezpieczającego, co ma rzekomo pozwolić na prostsze zarządzanie kontem. Uważajcie, bo to pułapka.
W treści wiadomości znajduje się oczywiście link, który prowadzi do aktywacji nowej „funkcji”. W rzeczywistości oszuści chcą w ten sposób przejąć dane logowania do bankowości elektronicznej ofiar. Jak nietrudno się domyślić, może to mieć bardzo negatywne konsekwencje. Przykładowa wiadomość rozsyłana przez cyberprzestępców widoczna jest poniżej.
W piątek ostrzegaliśmy o scamie na @PKOBP – dziś, w tym samym schemacie (i z taką samą treścią) lata @ING__Polska pic.twitter.com/RCzcX5sqFW
— CERT Orange Polska (@CERT_OPL) February 21, 2022
Najpierw ofiarami tego scamu byli klienci PKO Banku Polskiego. Jednak w ostatnim czasie podobnie jest w przypadku użytkowników ING Banku Śląskiego. Jeśli otrzymaliście podobną wiadomość, to powinniście po prostu ją skasować. Tego typu ataki są powszechne i wycelowane w klientów różnych banków.