Kolejne ,,oszustwo na Spotify”

Oszuści tym razem postanowili zaatakować jednego z nas. Na moją skrzynkę mailową trafiła wiadomość o konieczności odnowienia subskrypcji i aktualizacji metody płatności w Spotify Premium. Problem w tym, że nie mam żadnego abonamentu, a sam e-mail został po prostu sfabrykowany.

Cyberprzestępcy ochoczo podszywają się pod różne firmy czy instytucje zaufania publicznego. Mieliśmy już oszustwo „na PGE”, „na Ministerstwo Finansów”, a ostatnio do tego grona dołączyło oszustwo „na Orlen”. Oprócz tego internetowi łupieżcy często udają pracowników banku czy firm pożyczkowych. Wszystko ma na celu wyłudzenie od potencjalnych ofiar pieniędzy lub wrażliwych danych osobowych.

Tym razem jednak oszuści mają na celowniku subskrybentów Spotify Premium. W wiadomości w języku angielskim wysłanej najpewniej do losowych osób piszą o konieczności odnowienia subskrypcji i aktualizacji metody płatności. Dają na to 48 godzin – w przeciwnym razie mielibyśmy utracić dostęp do usługi. Treść e-maila brzmi następująco:

Drogi kliencie,

Twoja subskrypcja nie została odnowiona i zostanie utracona, proszę zaktualizować swoją metodę płatności.

Kliknij poniższy link, aby kontynuować korzystanie z naszego serwisu, w przeciwnym razie Twoja subskrypcja zostanie zablokowana w ciągu 48 godzin.

Dziękujemy za zrozumienie.

Z poważaniem.

Twoje Centrum Obsługi Spotify.

Oszuści całkiem wprawnie sfabrykowali wygląd maila i wykorzystali oryginalne logo Spofity, przez co wiadomość może wydawać się wiarygodna. Warto jednak zwrócić uwagę na adres, z którego została wysłana, bo ten ma się nijak do samej usługi.

Oczywiście jest to oszustwo i nie należy wchodzić pod załączony adres, a już tym bardziej podawać danych z karty płatniczej. Może to bowiem skończyć się utratą pieniędzy z konta bankowego. Po otrzymaniu podobnej wiadomości najlepiej od razu sprawdzić, czy nasza aplikacja działa właściwie i nie obawiać się pozornej utraty dostępu.

Zostałeś oszukany? Poinformuj nas o tym!

Podziel się postem:

Najnowsze:

Mobilne

Kwalifikowany podpis elektroniczny w mObywatel: Nowa, bezpłatna opcja dla użytkowników prywatnych

Aplikacja mObywatel rozszerza swoje funkcjonalności o strategiczną usługę – bezpłatny kwalifikowany podpis elektroniczny. Nowe rozwiązanie, skierowane wyłącznie do użytkowników prywatnych, umożliwia podpisanie do pięciu dokumentów miesięcznie bez ponoszenia kosztów. Jest to istotna zmiana na rynku usług cyfrowych, ponieważ dotychczas zaawansowane podpisy tego typu były dostępne wyłącznie na zasadach komercyjnych.

Bezpieczeństwo

Analiza ESET: Północnokoreańska grupa Lazarus prowadzi działania szpiegowskie przeciwko europejskiemu przemysłowi obronnemu

Firma ESET, specjalizująca się w rozwiązaniach z zakresu cyberbezpieczeństwa, opublikowała wyniki badań wskazujące na kampanię szpiegowską prowadzoną przez północnokoreańską grupę Advanced Persistent Threat (APT) o kryptonimie Lazarus. Celem ataków były przedsiębiorstwa z europejskiego sektora obronnego.

Bezpieczeństwo

Pracownicy NFZ bezprawnie przeglądali dane ubezpieczonych. Fundusz zapowiada konsekwencje i zmiany w systemie

Narodowy Fundusz Zdrowia poinformował o poważnym incydencie bezpieczeństwa. Grupa pracowników NFZ, posiadająca legalny dostęp do Centralnego Wykazu Ubezpieczonych (CWU), wykorzystała swoje uprawnienia w sposób niezgodny z prawem, przeglądając dane pacjentów bez podstawy służbowej. Sprawa została zgłoszona do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (UODO).

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *