Stany Zjednoczone ruszyły z budową kolejnego okrętu USS Enterprise

Serwis UNSI News na podstawie informacji udzielonych przez Jamesa Downeya, czyli dyrektora programowego do spraw lotniskowców, poinformował o tym, że Stany Zjednoczone ruszyły z budową USS Enterprise. Będzie to siódmy z kolei okręt, dzierżący tę nazwę, jako że poprzedni, CVN-65, w 2017 roku zakończył swoją służbę trwającą od 1961 roku.

Lotniskowiec USS Enterprise już powstaje. To trzeci z planowanych 10 lotniskowców typu Ford

Związek z USS Enterprise (CVN-80), a jego poprzednikiem jest zresztą znaczący, bo oba okręty są tak naprawdę lotniskowcami, ale oczywiście innych typów. USS Enterprise będzie kolejnym klejnotem we flocie USA, bo trzecim już lotniskowcem typu Ford po prototypowym Gerald R. Ford (CVN-78), który obecnie dzierży status wstępnej gotowości operacyjnej oraz seryjnym już John F. Kennedy (CVN-79). Ten drugi obecnie jest na etapie finalizacji prac.

Rozpoczęcie procesu budowania USS Enterprise nastąpiło trzy tygodnie przed terminem, dlatego na ten moment ogólny kadłub okrętu jest już ukończony w około 13%, co niespecjalnie dziwi, jako że już w 2017 roku miało miejsce cięcie pierwszych blach. Obecne plany obejmują wodowanie tego lotniskowca w 2025 roku i jego przekazanie w ręce marynarki wojennej USA w 2028 roku w celu zastąpienia CVN-69 typu Nimitz.

Warto też wspomnieć, że na mocy zamówienia dotyczącego USS Enterprise zamówiono również kolejny lotniskowiec (CVN-81) o nazwie Doris Miller za łącznie 24 miliardów dolarów, które rozszerzono z początkowej kwoty 14,91 mld. Ten ma doczekać się położenia stępki w 2026 roku i przekazania w ręce marynarki USA w 3032 roku i będzie czwartym z ogółu 10 lotniskowców typu Ford w planach.

Jeśli idzie o lotniskowiec USS Enterprise typu Ford w myśl zaawansowania i potencjału, to ten nie będzie różnił się od prototypu w najważniejszych kwestiach, a więc wyposażenia. Oznacza to obecność na jego pokładzie m.in. napędu jądrowego, zaawansowanych systemów automatyzacji czy katapulty EMALS (Electromagnetic Aircraft Launch System) i aerofiniszera AAG (Advanced Arresting Gear).

Tagi:

Podziel się postem :)

Najnowsze:

Sprzęt

Nadchodzi rewolucja w świecie procesorów

Choć przez ostatnie 11 lat w świecie produkcji procesorów zmieniło się sporo i dzięki kolejnym innowacjom w naszych komputerach i smartfonach obecnie znajdują się układy wyprodukowane w procesie klasy 5 lub 4 nm, to przez ten czas ogólne założenia dotyczące tego, jak powinien wyglądać pojedynczy tranzystor, pozostały relatywnie niezmienione. Jednak w najnowszych procesach technologicznych klasy 3 i 2 nm konieczne stało się wysłanie służącym nam przez ponad dekadę tranzystorów finFET na zasłużoną emeryturą, ponieważ nie da się ich już bardziej pomniejszać przy zachowaniu niezbędnych parametrów elektrycznych. Co dalej? W praktyce przekonamy się o tym już niedługo.

Militaria

Wojna dronów – jak działa zagłuszanie dronów? Jak namierzyć drony?

Drony. To właśnie ten sprzęt jest jednym z podstawowych wyróżników współczesnego konfliktu zbrojnego. Wojna na Ukrainie pokazuje, że drony, i to nie tylko te projektowane wyłącznie pod kątem zastosowań militarnych, stały się nieodzownym wyposażeniem współczesnego pola walki. Nigdy wcześniej w żadnym konflikcie tego typu sprzęt nie był wykorzystywany na tak szeroką skalę. Temat zagłuszania dronów i zakłócania ich pracy interesuje nie tylko walczące strony, ale też wiele osób, które po prostu nie chcą, by ktoś latał dronem nad ich posesją.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *