Stany Zjednoczone ruszyły z budową kolejnego okrętu USS Enterprise

Serwis UNSI News na podstawie informacji udzielonych przez Jamesa Downeya, czyli dyrektora programowego do spraw lotniskowców, poinformował o tym, że Stany Zjednoczone ruszyły z budową USS Enterprise. Będzie to siódmy z kolei okręt, dzierżący tę nazwę, jako że poprzedni, CVN-65, w 2017 roku zakończył swoją służbę trwającą od 1961 roku.

Lotniskowiec USS Enterprise już powstaje. To trzeci z planowanych 10 lotniskowców typu Ford

Związek z USS Enterprise (CVN-80), a jego poprzednikiem jest zresztą znaczący, bo oba okręty są tak naprawdę lotniskowcami, ale oczywiście innych typów. USS Enterprise będzie kolejnym klejnotem we flocie USA, bo trzecim już lotniskowcem typu Ford po prototypowym Gerald R. Ford (CVN-78), który obecnie dzierży status wstępnej gotowości operacyjnej oraz seryjnym już John F. Kennedy (CVN-79). Ten drugi obecnie jest na etapie finalizacji prac.

Rozpoczęcie procesu budowania USS Enterprise nastąpiło trzy tygodnie przed terminem, dlatego na ten moment ogólny kadłub okrętu jest już ukończony w około 13%, co niespecjalnie dziwi, jako że już w 2017 roku miało miejsce cięcie pierwszych blach. Obecne plany obejmują wodowanie tego lotniskowca w 2025 roku i jego przekazanie w ręce marynarki wojennej USA w 2028 roku w celu zastąpienia CVN-69 typu Nimitz.

Warto też wspomnieć, że na mocy zamówienia dotyczącego USS Enterprise zamówiono również kolejny lotniskowiec (CVN-81) o nazwie Doris Miller za łącznie 24 miliardów dolarów, które rozszerzono z początkowej kwoty 14,91 mld. Ten ma doczekać się położenia stępki w 2026 roku i przekazania w ręce marynarki USA w 3032 roku i będzie czwartym z ogółu 10 lotniskowców typu Ford w planach.

Jeśli idzie o lotniskowiec USS Enterprise typu Ford w myśl zaawansowania i potencjału, to ten nie będzie różnił się od prototypu w najważniejszych kwestiach, a więc wyposażenia. Oznacza to obecność na jego pokładzie m.in. napędu jądrowego, zaawansowanych systemów automatyzacji czy katapulty EMALS (Electromagnetic Aircraft Launch System) i aerofiniszera AAG (Advanced Arresting Gear).

Podziel się postem:

Najnowsze:

Mobilne

Gemini Live już dostępne po polsku!

Google nieustannie rozwija swoje produkty i usługi, a jednym z najciekawszych jest Gemini – zaawansowany model sztucznej inteligencji, który oferuje szeroki wachlarz możliwości. Od niedawna Gemini Live, czyli funkcja umożliwiająca swobodną rozmowę z AI, jest dostępna w języku polskim! Co to oznacza dla polskich użytkowników i jak można wykorzystać tę nową funkcjonalność?

Bezpieczeństwo

Luka w zabezpieczeniach BitLockera w Windows 11: Czy Twoje dane są bezpieczne?

Szyfrowanie dysków to jedna z podstawowych metod ochrony danych w erze cyfrowej. Użytkownicy systemów Windows często korzystają z wbudowanego narzędzia BitLocker, aby zabezpieczyć swoje poufne informacje przed niepowołanym dostępem. Jednak ostatnie doniesienia z Chaos Communication Congress (CCC) w Niemczech wskazują na poważną lukę w zabezpieczeniach BitLockera w systemie Windows 11, która może narazić dane użytkowników na ryzyko.

Bezpieczeństwo

Złamanie Enigmy: Przełomowy moment w historii kryptologii

Złamanie szyfru Enigmy przez polskich kryptologów na przełomie grudnia 1932 i stycznia 1933 roku to jedno z najważniejszych wydarzeń w historii kryptologii i II wojny światowej. Ten artykuł skupia się na wydarzeniach z tego okresu, które doprowadziły do przełomowego momentu w dekryptażu niemieckiej maszyny szyfrującej. Niemcy, przekonani o niemożliwości złamania Enigmy, używali jej do zabezpieczania tajnej korespondencji wojskowej i dyplomatycznej. Sukces polskich matematyków, Mariana Rejewskiego, Jerzego Różyckiego i Henryka Zygalskiego, dał aliantom ogromną przewagę, umożliwiając odczytywanie niemieckich komunikatów i przewidywanie ich ruchów.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *