Wiedźmin 4 oficjalnie zapowiedziany! Ma powstać na gotowym silniku Unreal Engine 5

Wielu graczy czekało na taką nowinę. CD Projekt RED pracuje nad kolejną odsłoną serii Wiedźmin, która będzie napędzana silnikiem Unreal Engine 5.

Wiedźmin 4 powstaje. Gra będzie początkiem nowej sagi

Koniec spekulacji. Chociaż wiele było głosów mówiących o tym, iż seria Wiedźmin powróci, nikt nie był w stanie powiedzieć czegokolwiek więcej. Dziś cisza została przerwana przez CD Projekt RED, a ujawnione informacje brzmią bardzo optymistycznie.

Polskie studio ogłosiło nie tylko prace nad kolejną odsłoną serii, ale też zadeklarowało, że będzie ona początkiem nowej sagi w ramach franczyzy (potwierdza to także pierwsza pokazana grafika promująca projekt). Jednocześnie należy mówić o początku szerszej współpracy technologicznej z Epic Games. Nie ma obaw, iż chodzi tutaj o jakiś poboczny projekt. Powstaje „kolejne pełnoprawne RPG dla jednego gracza”.

Nowy Wiedźmin na Unreal Engine 5

Koniecznie odnotować trzeba pewną kwestię techniczną. Nowy Wiedźmin będzie korzystał z możliwości silnika Unreal Engine 5. To samo ma dotyczyć również następnych gier CD Projekt RED, w ramach zaplanowanej na wiele lat strategicznej współpracy z Epic Games. Polskie studio dodaje, że pozyskało nie tylko licencję na Unreal Engine 5, ale także możliwości modyfikowania tej technologii (również przyszłych wersji silnika).

„Jednym z kluczowych filarów RED 2.0 – transformacji, którą obecnie przechodzi studio – jest większy nacisk na technologię i właśnie to działanie leży u podstaw naszej współpracy z Epic Games. Naszym celem nie było po prostu pozyskanie licencji na silnik; razem z naszymi partnerami widzimy tę współpracę jako pierwszy krok w długiej i owocnej współpracy. W przypadku wcześniejszych gier studia, rozwój i przygotowanie REDengine pod dany tytuł wymagało znacznych zasobów i nakładu pracy. Dlatego niezwykle ważne było dla nas, aby w przypadku kolejnej gry CD PROJEKT RED wyznaczyć kierunek technologiczny tak szybko, jak to możliwe. Współpraca, którą nawiązaliśmy podniesie efektywność w procesie produkcji, a także jej przewidywalność. Jednocześnie dzięki niej otrzymamy dostęp do narzędzi do tworzenia gier z najwyżej półki. Nie mogę się doczekać, aby zobaczyć jakie niesamowite przygody uda nam się stworzyć w Unreal Engine 5!” 

– Paweł Zawodny, CTO studia CD Projekt RED

„Przy tworzeniu Unreal Engine 5 jednym z naszych celów było umożliwienie zespołom deweloperskim tworzenia dynamicznych otwartych światów łączących niespotykaną dotychczas skalę i jakość oprawy graficznej. Cieszymy się, że możemy współpracować z CD PROJEKT RED i wspólnie przesuwać granice tego, co możliwe jest w dziedzinach rozgrywki i opowiadania historii w grach. Wierzymy, że na naszych działaniach skorzysta na przestrzeni kolejnych lat cała społeczność twórców gier.”

 – Tim Sweeney, założyciel i CEO Epic Games

Wiedźmin 4 – kiedy premiera?

Oczywiście na szczegóły dotyczące fabuły czy głównego bohatera (a może bohaterki?) trzeba będzie poczekać. Podobnie jak na potwierdzenie tytułu, Wiedźmin 4 pewnie nie będzie tym ostatecznym, producent o nim nie wspomina, ale każdy posługuje się tym dla uproszczenia.

Podziel się postem:

Najnowsze:

Bezpieczeństwo

IYPS – Czy Twoje hasło jest bezpieczne? Aplikacja, która sprawdza bezpieczeństwo haseł

W dzisiejszych czasach, kiedy coraz więcej aspektów naszego życia przenosi się do sieci, bezpieczeństwo online staje się priorytetem. Jednym z najważniejszych elementów tego bezpieczeństwa są silne i unikalne hasła. Ale jak sprawdzić, czy nasze hasła są rzeczywiście bezpieczne? Z pomocą przychodzi aplikacja IYPS – Is Your Password Secure?

Sprzęt

RTX 5090 z rekordową przepustowością pamięci

Według najnowszych doniesień Nvidia wybrała pamięć GDDR7 firmy Samsung jako preferowaną pamięć dla nadchodzącej serii kart graficznych GeForce RTX 50 “Blackwell”. Choć nie ma oficjalnego potwierdzenia, przeciek głosi, że ma być ona wykorzystana w produktach, które wejdą na rynek w 2025 roku.

Oprogramowanie

Oficjalnie wydano jądro Linux 6.12. Oto nowości

W tej wersji wprowadzono obsługę „PREEMPT_RT” w czasie rzeczywistym, nowy harmonogram o nazwie sched_ext oraz komunikaty alarmowe DRM w postaci kodów QR.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *