ZUS zaprasza na e-wizytę. Zobacz, co załatwisz i jak się zarejestrować?

Zakład Ubezpieczeń Społecznych zachęca do korzystania z e-wizyt. Chodzi o zdalne spotkania z pracownikami ZUS, które w praktyce eliminują konieczność osobistej wizyty w oddziale. Jak dotąd przeprowadzono już ponad 166 tys. takich wideorozmów.

ZUS zachęca do umawiania się na e-wizyty, które oferowane są od lutego bieżącego roku, także w języku migowym dla osób niesłyszących. Jak dowiadujemy się z Twittera, dotychczas najwięcej rozmów tego typu dotyczyło emerytur i rent, ale to tylko jeden z kilku zakresów tematycznych, które można poruszyć podczas rozmowy.

Chcąc umówić się na wirtualne spotkanie z pracownikiem Zakładu Ubezpieczeń Społecznych oczywiście nie trzeba wychodzić z domu. Przez formularz na stronie można zapisać się na rozmowę indywidualną, bądź z opiekunem fizycznym lub prawnym. E-wizyta w ZUS to nie tylko bezpieczne rozwiązanie z uwagi na trwającą pandemię, ale także wygodne rozwiązanie dla każdego.

E-wizyta w ZUS – co możesz załatwić?

Dzięki e-wizycie w Zakładzie Ubezpieczeń Społecznych, zainteresowany może załatwić kilka podstawowych spraw bez odwiedzania oddziału. Zgodnie z informacją na stronie ZUS-u, podczas wideorozmowy z pracownikiem można:

  • uzyskać informacje ogólne w zakresie obowiązujących przepisów prawa,
  • otrzymać informacje na temat zasad wypełniania, kompletowania i składania wniosków/dokumentów,
  • skorzystać z usług doradcy emerytalnego, który w specjalnym kalkulatorze emerytalnym może wyliczyć prognozowaną kwotę przyszłej emerytury,
  • skorzystać z usług doradcy ds. ulg i umorzeń,
  • złożyć niektóre wnioski o wydanie zaświadczeń (zaświadczenie zostanie wysłane na adres zapisany na koncie klienta w ZUS),
  • potwierdzić tożsamość, aby zaufać niezaufany profil PUE,
  • dostać wsparcie w założeniu profilu PUE.

E-wizyta w ZUS – jak się zapisać?

Chcąc zapisać się na e-wizytę w ZUS-ie, należy skorzystać z oficjalnego formularza. W kilku kolejnych krokach konieczne będzie m.in. wskazanie tematu rozmowy, placówki właściwej dla miejsca zamieszkania lub prowadzenia działalności i terminu, a później podstawowych danych zainteresowanego.

formularz e-wizyty

Należy wpisać imię, nazwisko, adres e-mail, numer kontaktowy i numer identyfikacyjny – PESEL lub NIP. Na tym etapie można także wskazać, czy w rozmowie będzie również uczestniczyć opiekun i tłumacz języka migowego (osoby niesłyszące mogą również umówić wizytę z tłumaczem już od pierwszego etapu).

Tagi:

Podziel się postem :)

Najnowsze:

Oprogramowanie

Nowości w Google Maps. Są też zmiany w wyszukiwarce

Google zaprezentował kilka nowych funkcji, które w najbliższym czasie trafią do wyszukiwarki oraz Map. Nowości pomogą łatwiej i szybciej docierać do wyszukiwanych informacji, a w przypadku Google Maps – analizować sytuację, jaką można zastać w miejscu docelowym podróży.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.