Klienci PKO Bank Polski celem nowego ataku. Uwaga na fałszywe maile!

Oszuści ruszyli z nową kampanią, którą wycelowano w klientów jednego z polskich banków. Cyberprzestępcy wysyłają nieprawdziwe wiadomości, w których znajduje się załącznik. Tam ukrywa się złośliwe oprogramowanie, którym hakerzy chcą zainfekować urządzenia nieświadomych niebezpieczeństwa ofiar.

O nowym zagrożeniu raportuje Zespół Reagowania na Incydenty Bezpieczeństwa Komputerowego polskiego sektora finansowego. Tym razem na celowniku cyberprzestępców są klienci banku PKO Bank Polski, którzy otrzymują nieprawdziwe wiadomości z podziękowaniem. Tak naprawdę jest to groźna pułapka.

Wspomniana wiadomość jest wysyłana ze skrzynki polisy.sme@pkobp.pl. Znajdziemy w niej krótką informację z podziękowaniem za przesłanie dokumentów. Hakerzy dołączyli załącznik z rozszerzeniem .rar. Pod żadnym pozorem nie powinniście go otwierać, bo to może naprawdę źle się skończyć.

Spakowane archiwum skrywa złośliwe oprogramowanie, którego instalacja na urządzeniu może przynieść wielkie szkody. Jeśli dostaliście podobną wiadomość, to powinniście ją po prostu skasować. Pamiętajcie również, aby zachować czujność i nie otwierać załączników z podejrzanych maili. Może to mieć naprawdę przykre konsekwencje. Warto dodać, że ataki wycelowane w klientów PKO Banku Polskiego w przeszłości miały miejsce nie raz.

Podziel się postem:

Najnowsze:

Bezpieczeństwo

Pracownicy NFZ bezprawnie przeglądali dane ubezpieczonych. Fundusz zapowiada konsekwencje i zmiany w systemie

Narodowy Fundusz Zdrowia poinformował o poważnym incydencie bezpieczeństwa. Grupa pracowników NFZ, posiadająca legalny dostęp do Centralnego Wykazu Ubezpieczonych (CWU), wykorzystała swoje uprawnienia w sposób niezgodny z prawem, przeglądając dane pacjentów bez podstawy służbowej. Sprawa została zgłoszona do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (UODO).

Bezpieczeństwo

2FA ma lukę: Jak atak „Pixnapping” kradnie kody z Androida w kilka sekund i jak zbudować silniejszą obronę

W cyfrowym świecie, gdzie wycieki danych i kradzieże haseł stały się codziennością, włączenie uwierzytelniania dwuskładnikowego (2FA) jest powszechnie uznawane za jeden z najskuteczniejszych kroków w celu ochrony swojej tożsamości online. Mechanizm ten, znany również jako weryfikacja dwuetapowa, stanowi dodatkową warstwę zabezpieczeń, która wymaga od użytkownika przedstawienia dwóch różnych form dowodu tożsamości, zanim uzyska dostęp do konta.1 Zazwyczaj jest to kombinacja czegoś, co użytkownik wie (hasło lub kod PIN), z czymś, co posiada (smartfon, fizyczny klucz bezpieczeństwa) lub czymś, kim jest (odcisk palca, skan twarzy).

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *