Program Blender otrzymał sporą aktualizację do wersji 3.1. Zgodnie z obietnicami deweloperów, Blender 3.1 ma zapewnić szybsze czasy renderowania, dostarcza 19 nowych narzędzi oraz umożliwia przyspieszenie swojej pracy dzięki kilku nowościom.
Ze względu na mnogość nowości, organizacja pracująca nad Blenderem zdecydowała się na nagranie 5 minutowego wideo, w którym znalazły się wyjaśnienia wszystkich nowości. Z uwagi na ich ilość, przygotowaliśmy streszczenie tego, czego można spodziewać się w najnowszym Blenderze.
Szybkość i wydajność
Twórcy Blendera, przygotowując wersję 3.1, skupili się przede wszystkim na zapewnieniu szybszej pracy z narzędziem (poprzez wprowadzenie ułatwień oraz nowych funkcji) oraz znalezieniu sposobów, na zwiększenie jego wydajności. Użytkownik może teraz filtrować obiekty według pasujących gniazd oraz przeciągać je w ramach tworzenia automatycznych list.
Dodatkowo instancje w Blenderze mogą teraz mieć również własne, dynamiczne atrybuty. Możliwe jest tworzenie grup węzłów oraz sprawdzenie ich wydajności dzięki nowej nakładce. W arkuszu kalkulacyjnym znalazły się za to nowe pola informacji.
Sporą nowością jest długooczekiwane narzędzie Extrude. To ostatnie, z połączeniu z opcją skalowania, rozciągania i akumulowania ma dać użytkownikom zupełnie inne podejście do modelowania.
Co ważne, możliwe jest teraz uzyskanie bezpośredniego dostęp do aktualnego czasu sceny bez dodatkowych sterowników. Aktualizacja do Blendera wprowadziła także osobny indeks dla każdego elementu połączonych wierzchołków w siatce. Twórcy obiecują zwiększoną wydajność w narzędziach Geometry, które mają zużywać znacznie mniej pamięci w nowym Blenderze 3.1.