Brytyjskie służby pierwszy raz historii zajęły tokeny NFT. W tle oszustwo podatkowe na 7,5 mln zł

Po raz pierwszy w historii miała miejsce akcja zajęcia tokenów NFT przez brytyjski departament finansowy. Przejęcie aktywów miało związek z dochodzeniem w sprawie podejrzenia wyłudzenia podatku VAT, w którym udział miało brać aż 250 fałszywych firm.

Nick Sharp, dyrektor ds. przestępstw ekonomicznych w HMRC (Her Majesty’s Revenue and Customs) podał, że agencja zabezpieczyła trzy tokeny NFT o niekreślonej wartości, a także inne aktywa cyfrowe o wartości 5 tys. funtów. Była to część śledztwa w sprawie oszustw podatkowych związanych z wyłudzaniem podatku VAT. Sharp podał, że pierwsze takie przejęcie aktywów jest ostrzeżeniem dla każdego, kto myśli, że za pomocą kryptoaktywów ukryje pieniądze przed HMRC — agencja dostosowuje się bowiem w działaniach do nowych technologii i cały czas dotrzymuje kroku przestępcom.

HMRC podało też, że podejrzani w tej sprawie użyli dość wymyślnych metod, by ukryć swoją tożsamość. Było to m.in. tworzenie oraz używanie fałszywych i skradzionych danych, fałszowanie adresów, używanie niezarejestrowanych telefonów (tzw. burner phone), opieranie się na sieciach VPN, a także generowanie fałszywych faktur oraz oszustwo polegające na udawaniu legalnego biznesu. Jak z kolei donosi Sky News, HMRC nie przejęło fizycznie kontroli nad cyfrowymi dobrami, a po prostu zabezpieczyło nakaz sądowy, który zapobiega sprzedaży tych aktywów.

Jeśli chodzi o NFT to niedawno platforma Cent została zmuszona wstrzymać działalność po tym, jak okazało się, że użytkownicy sprzedawali na niej tokeny NFT, które do nich nie należały — plaga podróbek i plagiatów to niestety spory problem w tej branży. NFT to wciąż moda — niedawno Ubisoft próbował znów przekonywać, że idea ta jest korzystna tylko… gracze po prostu nie potrafią jej zrozumieć.

Podziel się postem:

Najnowsze:

Bezpieczeństwo

Pracownicy NFZ bezprawnie przeglądali dane ubezpieczonych. Fundusz zapowiada konsekwencje i zmiany w systemie

Narodowy Fundusz Zdrowia poinformował o poważnym incydencie bezpieczeństwa. Grupa pracowników NFZ, posiadająca legalny dostęp do Centralnego Wykazu Ubezpieczonych (CWU), wykorzystała swoje uprawnienia w sposób niezgodny z prawem, przeglądając dane pacjentów bez podstawy służbowej. Sprawa została zgłoszona do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (UODO).

Bezpieczeństwo

2FA ma lukę: Jak atak „Pixnapping” kradnie kody z Androida w kilka sekund i jak zbudować silniejszą obronę

W cyfrowym świecie, gdzie wycieki danych i kradzieże haseł stały się codziennością, włączenie uwierzytelniania dwuskładnikowego (2FA) jest powszechnie uznawane za jeden z najskuteczniejszych kroków w celu ochrony swojej tożsamości online. Mechanizm ten, znany również jako weryfikacja dwuetapowa, stanowi dodatkową warstwę zabezpieczeń, która wymaga od użytkownika przedstawienia dwóch różnych form dowodu tożsamości, zanim uzyska dostęp do konta.1 Zazwyczaj jest to kombinacja czegoś, co użytkownik wie (hasło lub kod PIN), z czymś, co posiada (smartfon, fizyczny klucz bezpieczeństwa) lub czymś, kim jest (odcisk palca, skan twarzy).

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *