Nowy mobilny radar exMHR od izraelskiej RADA wykryje samoloty z odległości 200 km

Skupiająca się na rozwoju radarów izraelska firma RADA Electronic właśnie ogłosiła, że otrzymała potężny zastrzyk gotówki na mobilny radar exMHR zintegrowany z samobieżnym podwoziem. Zamówienia produkcyjne i zobowiązania od nieznanych klientów opiewają na łączną kwotę 5 milionów dolarów, czyli 20,28 mln złotych.

Powstaje mobilny radar exMHR od RADA Electronic, który właśnie zainteresował anonimowych klientów

Mobilny radar exMHR, to wielozadaniowa platforma impulsowego radaru dopplerowskiego z aktywnym elektronicznie skanowanym układem AESA 4D na bazie GaN (technologii azotku galu) do różnych misji operacyjnych. Bazuje na programowalnej stacji radiolokacyjnej i najnowocześniejszej topologii anteny (wedle ogłoszenia firmy), która składa się z czterech nieruchomych anten chłodzonych pasywnie. Każda z nich waży 150 kilogramów i mierzy 90 x 120 x 30 cm (wysokość, szerokość, grubość), a po stronie zasilania pobiera całe 2500 W.

Najnowsze dzieło RADA Electronic ponoć zapewnia zwiększoną dokładność śledzenia wielu obiektów, dzięki unikalnemu systemowi przetwarzania sygnału elektronicznego i algorytmom. Ma zagwarantować tym samym kompleksowe i przystępne cenowo rozwiązania w zakresie obrony aktywnej i przeciwlotniczej. Ma radzić sobie nawet w wymagających środowiskach o dużym natężeniu ruchem lotniczym, czy zanieczyszczonym sygnałami radioelektronicznymi.

Został zaprojektowany z myślą o skoncentrowaniu się na obronie powietrznej krótkiego zasięgu (SHORAD), systemach przeciwlotniczych (C-UAS), pociskach przechwytujących, artyleryjskich i moździerzowych oraz tak zwanych „misji wypełniających luki operacyjne w tych obszarach”. Trafi na wyposażenie lądowych sił, zapewniając im dodatek w zakresie kompleksowej obrony powietrznej.

Po stronie możliwości mobilny radar exMHR wykrywa wielkie transportowe samoloty z odległości 200 kilometrów, duże okręty ze 130 km, myśliwce ze 110 km, a pojazdy, średnie statki, helikoptery użytkowe i średniej wielkości bezzałogowe drony latające (nano-UAV) z 80 km. Pozostałe zagrożenia pokroju moździerza, pocisku, czy bardzo małego UAV wykrywa w zakresie od 18 do 25 km.

Ponoć exMHR jest już obecnie w zaawansowanej fazie integracji i testowania, a testy oraz demonstracje w terenie mają rozpocząć się na początku 2022 roku. Dostawy rozpoczną się bardzo szybko, bo przewidziano je na połowę tego samego roku.

Podziel się postem:

Najnowsze:

Oprogramowanie

Android Auto 12.9 nadchodzi. Zmiany głównie w Mapach Google

Aktualizacji doczekał się system Android Auto. Użytkownicy już teraz mogą wypróbować wersję 12.9. Trzeba jednak wiedzieć, iż jest ona obecnie dostępna w fazie beta. Zmianą, którą zauważą użytkownicy jest poprawienie dodawania przystanków w aplikacji Mapy Google.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *