Przełomowy silnik elektryczny. Bez magnesów i ryzyka przegrzania!

Przed kilkoma miesiącami firma Mahle pochwaliła się, że stworzyła rewolucyjny elektryczny silnik bez magnesu, a dziś poznaliśmy szczegóły tego, jak prezentuje się kolejny przełomowy silnik elektryczny Mahle. To tak zwany silnik SCT (Superior Continuous Torque) z myślą o pojazdach elektrycznych, który może również zostać pozbawiony magnesów i zapewniać ponad 90% mocy szczytowej bez przegrzania.

Najnowszy przełomowy silnik elektryczny Mahle rozwiązał problem przegrzewania się

Silniki elektryczne w przeciwieństwie do tych spalinowych dręczą ogromne problemy z temperaturami. Jest to związane przede wszystkim z nierozwiniętymi jeszcze systemami chłodzenia. Te trudno zaimplementować w silnikach elektrycznych, które mimo braku wewnętrznych mikrowybuchów w cylindrach i tak niebywale rozgrzewają się „same z siebie”.

Stąd podział mocy tych jednostek na szczytową oraz ciągłą/nominalną. To określa kolejno maksymalną moc dostępną przez pewien czas, jak i tą ciągłą, do której silnik spadnie po natknięciu się na barierę temperatury, którą zarządzają specjalne ograniczenia termiczne. Wszystko to z racji dbałości o możliwie najwyższą trwałość wewnętrznych komponentów, przez co niektóre silniki cechuje moc nominalna rzędu ledwie kilkudziesięciu procent względem tej maksymalnej.

Niemiecka firma Mahle udowodniła jednak, że tę kwestię można poprawić i zaprezentowany przez nią silnik SCT jest tego dowodem, jako że utrzymuje ponad 90% maksymalnej mocy w trybie ciągłego napędu. O ile nie rozwiązuje kwestii samego nagrzewania się silnika, wykorzystuje do chłodzenia generowanej przez niego temperatury „innowacyjny system chłodzenia olejem, który zasysa olej przez centralny wlot, a następnie wykorzystuje siłę odśrodkową wirującego wirnika do pompowania oleju w górę i wokół otaczających go cewek stojana”.

Wedle ogłoszenia Mahle elektryczny silnik SCT „jest wyjątkowo kompaktowy, lekki i wydajny”, który może trafiać nawet do maszyn budowlanych, samochodów sportowych i ciężarowych, ale też oczywiście tradycyjnych osobówek. Obecne prototypy wykorzystują magnesy neodymowe, ale Mahle uważa, że nie ma problemu z produkcją tych slników w wersji pozbawionej magnesów.

Podziel się postem:

Najnowsze:

Mobilne

Kwalifikowany podpis elektroniczny w mObywatel: Nowa, bezpłatna opcja dla użytkowników prywatnych

Aplikacja mObywatel rozszerza swoje funkcjonalności o strategiczną usługę – bezpłatny kwalifikowany podpis elektroniczny. Nowe rozwiązanie, skierowane wyłącznie do użytkowników prywatnych, umożliwia podpisanie do pięciu dokumentów miesięcznie bez ponoszenia kosztów. Jest to istotna zmiana na rynku usług cyfrowych, ponieważ dotychczas zaawansowane podpisy tego typu były dostępne wyłącznie na zasadach komercyjnych.

Bezpieczeństwo

Analiza ESET: Północnokoreańska grupa Lazarus prowadzi działania szpiegowskie przeciwko europejskiemu przemysłowi obronnemu

Firma ESET, specjalizująca się w rozwiązaniach z zakresu cyberbezpieczeństwa, opublikowała wyniki badań wskazujące na kampanię szpiegowską prowadzoną przez północnokoreańską grupę Advanced Persistent Threat (APT) o kryptonimie Lazarus. Celem ataków były przedsiębiorstwa z europejskiego sektora obronnego.

Bezpieczeństwo

Pracownicy NFZ bezprawnie przeglądali dane ubezpieczonych. Fundusz zapowiada konsekwencje i zmiany w systemie

Narodowy Fundusz Zdrowia poinformował o poważnym incydencie bezpieczeństwa. Grupa pracowników NFZ, posiadająca legalny dostęp do Centralnego Wykazu Ubezpieczonych (CWU), wykorzystała swoje uprawnienia w sposób niezgodny z prawem, przeglądając dane pacjentów bez podstawy służbowej. Sprawa została zgłoszona do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (UODO).

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *