Przełomowy silnik elektryczny. Bez magnesów i ryzyka przegrzania!

Przed kilkoma miesiącami firma Mahle pochwaliła się, że stworzyła rewolucyjny elektryczny silnik bez magnesu, a dziś poznaliśmy szczegóły tego, jak prezentuje się kolejny przełomowy silnik elektryczny Mahle. To tak zwany silnik SCT (Superior Continuous Torque) z myślą o pojazdach elektrycznych, który może również zostać pozbawiony magnesów i zapewniać ponad 90% mocy szczytowej bez przegrzania.

Najnowszy przełomowy silnik elektryczny Mahle rozwiązał problem przegrzewania się

Silniki elektryczne w przeciwieństwie do tych spalinowych dręczą ogromne problemy z temperaturami. Jest to związane przede wszystkim z nierozwiniętymi jeszcze systemami chłodzenia. Te trudno zaimplementować w silnikach elektrycznych, które mimo braku wewnętrznych mikrowybuchów w cylindrach i tak niebywale rozgrzewają się „same z siebie”.

Stąd podział mocy tych jednostek na szczytową oraz ciągłą/nominalną. To określa kolejno maksymalną moc dostępną przez pewien czas, jak i tą ciągłą, do której silnik spadnie po natknięciu się na barierę temperatury, którą zarządzają specjalne ograniczenia termiczne. Wszystko to z racji dbałości o możliwie najwyższą trwałość wewnętrznych komponentów, przez co niektóre silniki cechuje moc nominalna rzędu ledwie kilkudziesięciu procent względem tej maksymalnej.

Niemiecka firma Mahle udowodniła jednak, że tę kwestię można poprawić i zaprezentowany przez nią silnik SCT jest tego dowodem, jako że utrzymuje ponad 90% maksymalnej mocy w trybie ciągłego napędu. O ile nie rozwiązuje kwestii samego nagrzewania się silnika, wykorzystuje do chłodzenia generowanej przez niego temperatury „innowacyjny system chłodzenia olejem, który zasysa olej przez centralny wlot, a następnie wykorzystuje siłę odśrodkową wirującego wirnika do pompowania oleju w górę i wokół otaczających go cewek stojana”.

Wedle ogłoszenia Mahle elektryczny silnik SCT „jest wyjątkowo kompaktowy, lekki i wydajny”, który może trafiać nawet do maszyn budowlanych, samochodów sportowych i ciężarowych, ale też oczywiście tradycyjnych osobówek. Obecne prototypy wykorzystują magnesy neodymowe, ale Mahle uważa, że nie ma problemu z produkcją tych slników w wersji pozbawionej magnesów.

Podziel się postem :)

Najnowsze:

Bezpieczeństwo

Microsoft został zaatakowany przez rosyjskich hakerów

Niedawno doszło do ataku na systemy Microsoftu, przeprowadzonego przez grupę Midnight Blizzard, znana także jako NOBELIUM, która jest sponsorowana przez rosyjski rząd. Atak ten skutkował przełamaniem zabezpieczeń i nieautoryzowanym dostępem do części korespondencji e-mail firmy.

Oprogramowanie

Nowości w Bardzie – Gemini Pro i generowanie obrazów

Z początkiem lutego Google zapowiedziało kolejne nowości w Bard AI. Narzędzie zyskało dostęp do Gemini Pro w języku polskim (i wielu innych), więc teraz zaawansowany model sztucznej inteligencji może się wykazać także „po naszemu”. A to nie wszystko, bo kolejnym ulepszeniem jest silnik Imagen 2, odpowiedzialny za generatywne tworzenie grafiki.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *