Przełomowy silnik elektryczny. Bez magnesów i ryzyka przegrzania!

Przed kilkoma miesiącami firma Mahle pochwaliła się, że stworzyła rewolucyjny elektryczny silnik bez magnesu, a dziś poznaliśmy szczegóły tego, jak prezentuje się kolejny przełomowy silnik elektryczny Mahle. To tak zwany silnik SCT (Superior Continuous Torque) z myślą o pojazdach elektrycznych, który może również zostać pozbawiony magnesów i zapewniać ponad 90% mocy szczytowej bez przegrzania.

Najnowszy przełomowy silnik elektryczny Mahle rozwiązał problem przegrzewania się

Silniki elektryczne w przeciwieństwie do tych spalinowych dręczą ogromne problemy z temperaturami. Jest to związane przede wszystkim z nierozwiniętymi jeszcze systemami chłodzenia. Te trudno zaimplementować w silnikach elektrycznych, które mimo braku wewnętrznych mikrowybuchów w cylindrach i tak niebywale rozgrzewają się „same z siebie”.

Stąd podział mocy tych jednostek na szczytową oraz ciągłą/nominalną. To określa kolejno maksymalną moc dostępną przez pewien czas, jak i tą ciągłą, do której silnik spadnie po natknięciu się na barierę temperatury, którą zarządzają specjalne ograniczenia termiczne. Wszystko to z racji dbałości o możliwie najwyższą trwałość wewnętrznych komponentów, przez co niektóre silniki cechuje moc nominalna rzędu ledwie kilkudziesięciu procent względem tej maksymalnej.

Niemiecka firma Mahle udowodniła jednak, że tę kwestię można poprawić i zaprezentowany przez nią silnik SCT jest tego dowodem, jako że utrzymuje ponad 90% maksymalnej mocy w trybie ciągłego napędu. O ile nie rozwiązuje kwestii samego nagrzewania się silnika, wykorzystuje do chłodzenia generowanej przez niego temperatury „innowacyjny system chłodzenia olejem, który zasysa olej przez centralny wlot, a następnie wykorzystuje siłę odśrodkową wirującego wirnika do pompowania oleju w górę i wokół otaczających go cewek stojana”.

Wedle ogłoszenia Mahle elektryczny silnik SCT „jest wyjątkowo kompaktowy, lekki i wydajny”, który może trafiać nawet do maszyn budowlanych, samochodów sportowych i ciężarowych, ale też oczywiście tradycyjnych osobówek. Obecne prototypy wykorzystują magnesy neodymowe, ale Mahle uważa, że nie ma problemu z produkcją tych slników w wersji pozbawionej magnesów.

Tagi:

Podziel się postem :)

Najnowsze:

Bezpieczeństwo

Cyberwojna trwa w najlepsze – jak się bronić?

Mało kto jest ekspertem od cyberbezpieczeństwa. Większość z nas po prostu korzysta z internetu, aplikacji mobilnych, gier, programów komputerowych i usług online absolutnie nie zaprzątając sobie głowy, jak to wszystko działa. Za naszą wschodnią granicą, na Ukrainie trwa konflikt zbrojny, przeprowadzane są również cyberataki, jednak naiwnością byłoby myśleć, że my jesteśmy od nich wolni. Tak naprawdę cyberwojna trwa od dawna, a jej celem może być każdy. Jak możesz się obronić, nie będąc ekspertem od cyberbezpieczeństwa? Przygotowaliśmy przydatny zestaw porad i działań, które warto podjąć w celu ochrony własnych danych i własnego komputera.

Oprogramowanie

Zobacz co się zmieni w Ubuntu 23.04

Ubuntu 23.04 to najnowsza wersja popularnej dystrybucji Linux. Aktualizacja już niebawem trafi do użytkowników, a tymczasem spójrzmy na to, co konkretnie ze sobą przyniesie.

Oprogramowanie

Nowa aktualizacja Windows 11 obniża wydajność dysków SSD

Windows 11 22H2 Moment 2 miał wprowadzać szereg nowych funkcji, które ułatwiają korzystanie z systemu. Okazuje się, że aktualizacja w niektórych przypadkach może znacząco obniżać wydajność dysków SSD.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *