Pilot, który latał największym samolotem świata pojechał na lotnisko w Hostomlu. Pokazał zniszczoną flotę i wrak giganta

Już w pierwszych dniach wojny Rosjanie zniszczyli lotnisko wojskowe w Hostomlu pod Kijowem. Spłonął po nalocie m.in. największy samolot świata. Kilka dni po całkowitym opuszczeniu terenu przez Rosjan, na lotnisko dotarł Dmytro Antonow, jeden z niewielu pilotów, którzy posiadają licencję na latanie An-225 “Mrija” i opublikował wideo w sieci.

Przypomnijmy, pilot Dmytro Antonow to jeden z niewielu pilotów, którzy posiadają licencję na latanie An-225. To właśnie on 14 kwietnia 2021 r. wylądował największym samolotem transportowym świata na lotnisku w Warszawie. Warto zaznaczyć, że zbieżność nazwisk jest przypadkowa. Pilot i kapitan ukraińskich linii lotniczych Antonov Airlines nie jest potomkiem Olega Antonowa, konstruktora samolotów. W jednym z wywiadów potwierdził, że jest to przypadek i nazwisko nie pomogło mu w zdobyciu pracy.

Mężczyzna prowadzi kanał na YouTube, gdzie publikuje m.in. ciekawostki z lotniczego świata. Kilkukrotnie wypowiadał się na temat zniszczonej maszyny. Burzę wywołała jego opinia, że maszyna mogła zostać ocalona, gdyby kierownictwo nie ignorowało apeli o nadchodzącej inwazji Rosji na Ukrainę.

Kilka dni później firma wydała oświadczenie, w którym oskarżyła pilota o obrazę całego zespołu i czerpanie zysków z tragicznej sytuacji pracowników i przedsiębiorstwa. Odpierała także zarzuty, że zarząd przebywa w Lipsku od połowy lutego, i twierdzi, że od wybuchu wojny dyrektor generalny Antonova Siergiej Byczkow i jego zastępcy pracują na miejscu w firmie przez całą dobę.

Pilot na zniszczonym lotnisku

W czwartek cytowany przez PAP, wysoki rangą przedstawiciel Pentagonu, przekazał, że rosyjskie wojska najprawdopodobniej opuściły podkijowskie lotnisko w Hostomlu i w większości wycofały się z terenu czarnobylskiej elektrowni.

Na miejsce w ostatnich dniach docierali dziennikarze. W sieci pojawiły się zdjęcia podziurawionego kadłuba najsłynniejszego samolotu świata, zniszczony hangar, w którym obecnie znajduje się wrak maszyny. W sobotę Airlive.net opublikowało wideo, na którym widać, że oprócz najpotężniejszego transportowego samolotu świata zniszczony został An-124 (rej. UR-82009).

Na kanale pilota Dmytro Antonowa w sobotę pojawiło się wideo z piątku pierwszego kwietnia. Dostępne są napisy w języku polskim.

Na filmie pilot pokazuje, co pozostało z lotniska po rosyjskiej okupacji. Widać spalony budynek, w którym znajdywały się biura, gromadzona była dokumentacja, odbywały się szkolenia i badania lekarskie. Zwraca uwagę, że brakuje sprzętu, który musiał zostać skradziony. Na parkingu pozostały szczątki samochodów. Autor podkreśla, że wiele z nich nie ma opon, a jego samochód zniknął całkowicie.

Dmytro pokazał także, co się stało z całą flotą linii Antonov Airlines. Na kilka dni przed wojną, mężczyzna latał tymi maszynami. Większość z nich jest zupełnie zniszczonych, spalonych, dziurawych i pozbawionych wielu części.

Na widok, jak zniszczony został An-225 “Mrija”, przyznaje, że miał nadzieję, że nie będzie tak źle. Słychać w jego głosie poruszenie smutnym widokiem giganta.

Na koniec pilot pokazał tytanową płytkę, na której widnieje model samolotu, data produkcji i numer seryjny. “To mimo zniszczeń zawsze pozostaje” – stwierdził.

Tagi:

Podziel się postem :)

Najnowsze:

Militaria

Wyrzutnie rakietowe HIMARS już w Ukrainie. Zobacz je w akcji!

Jak poinformował ukraiński rząd, pierwsze systemy artylerii rakietowej HIMARS są już w rękach ukraińskich żołnierzy. Broń trafiła tam w ramach pomocy wojskowej Stanów Zjednoczonych i w sieci pojawiło się już nagranie rzekomo prezentujące je w akcji.

Mobilne

Aplikacje, które pomogą uniknąć mandatu podczas wakacji. Poznaj je!

Zbliżające się wakacje wiążą się z wyjazdami, a wiele osób decyduje się na podróż własnym autem. Warto jednak mieć na uwadzę, że rok 2022 stoi pod znakiem podwyżek i dotyczy to również kar za przekroczenie prędkości na polskich drogach. O “mandatach grozy” z pewnością usłyszymy tego lata wielokrotnie, a dzięki tym aplikacjom kierowcy z wyprzedzeniem dostaną informację o najbliższych fotoradarach.

Oprogramowanie

W jakim stopniu przeglądarki są dziś zgodne ze standardem HTML?

Dyskusje na temat zgodności przeglądarek z HTML5 całkowicie ucichły. Wróciliśmy do sytuacji sprzed dwóch dekad, gdy rozpatrywano jedynie zgodność stron z przeglądarką, a nie standardem. Czyżby wszyscy byli już zgodni z HTML5?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.